Media społecznościowe przeżywają dzisiaj prawdziwy szczyt popularności i można z pełną stanowczością stwierdzić, że popularność ta utrzyma się jeszcze przez najbliższe lata. Jednym z portali, który oferuje najwięcej możliwości freelancerom oraz przedsiębiorcom jest LinkedIn – serwis stworzony do celów biznesowych, który umożliwia skuteczne promowanie produktów, usług i marki. W D2M zajmujemy się pomocą w prowadzeniu kampanii reklamowych oraz promocji na LinkedIn, oferując kompleksowy social selling. Jeżeli więc chcesz zadbać o własny rozwój i skorzystać z aktualnych trendów rynkowych – zapraszamy do współpracy!

Czym jest social selling?

 

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia tego, jak promować firmę na LinkedIn i w jaki sposób realizujemy kampanie dla naszych Klientów, warto wyjaśnić pojęcie social sellingu, które obecnie jest nieodzowne w kontekście promocji za pomocą portali społecznościowych. Social selling to działanie typowo marketingowe, mające na celu dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców właśnie przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, w tym również LinkedIn. Dotarcie do potencjalnego klienta to jednak nie wszystko – celem social sellingu jest również zainteresowanie użytkownika ofertą, wejście z nim w interakcję i doprowadzenie do tego, by skorzystał on z Twojego produktu lub usługi.

 

Możliwości, jakie daje ta strategia, są ogromne – wynika to przede wszystkim z bardzo dużej liczby potencjalnych klientów, korzystających z portali społecznościowych. Często znajdują się oni nawet w gronie Twoich znajomych, co również można wykorzystać. Social selling pozwala skrócić dystans z potencjalnym klientem, poznać jego potrzeby i skutecznie je zaspokoić. Będąc aktywnym i zaangażowanym w promocję marki, produktu czy usługi, a przy tym wdrażając odpowiednią, przemyślaną strategię, możesz osiągnąć doskonałe wyniki – w krótkim czasie i przy zaangażowaniu stosunkowo niewielkich środków finansowych.

 

Jednym z tych portali, który daje największe możliwości w zakresie social sellingu jest właśnie LinkedIn. I to niezależnie od wielkości czy rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

 

LinkedIn – portal, który umożliwi Ci rozwój

 

LinkedIn to portal społecznościowy, który został uruchomiony w 2003 roku. Od samego początku specjalizował się on w kontaktach biznesowo-zawodowych, czym do dzisiaj różni się od innych popularnych serwisów, takich jak Facebook czy Twitter. Konta zakładają tutaj freelancerzy, pracownicy oraz przedsiębiorcy, których celem jest poszerzenie kontaktów biznesowych, poszukiwanie szans rozwoju i oczywiście promowanie własnej działalności.

 

Do podstawowych zalet LinkedIn, z punktu widzenia biznesowego, zaliczamy:

 

  • możliwość stworzenia profilu użytkownika lub firmy, w którym zamieszcza się informacje o wykształceniu, specjalizacji oraz doświadczeniu zawodowym,
  • łatwość wyszukiwania kontaktów biznesowych i nawiązywania z nimi relacji – zarówno prywatnie, jak i poprzez udostępniane publicznie posty,
  • zaawansowane targetowanie, a więc docieranie do kontaktów biznesowych w oparciu o nazwę, branżę czy wielkość firmy, zajmowane stanowisko, wiek, płeć, a nawet specjalizację,
  • możliwość stworzenia i prowadzenia kampanii reklamowej, znacząco podnoszącej szanse na promocję produktów, usług czy marki,
  • profesjonalizm portalu, na którym zamiast zabawnych memów, znajdziemy treści biznesowe – przydatne i pomocne w promowaniu działalności,
  • wielu użytkowników, poszukujących konkretnych treści, przy jednocześnie mniejszej popularności od np. Facebooka, co pozwoli łatwiej przebić się z prezentowanymi treściami.

 

Wszystko to sprawia, że reklama na LinkedIn może być skuteczna – również wtedy, gdy jesteś pracownikiem, freelancerem albo prowadzisz małą firmę, a Twoje możliwości finansowe nie są tak duże, jak największych marek.

 

Jak promować się na LinkedIn?

 

Jako specjaliści w zakresie promocji marki w Internecie oraz mediach społecznościowych, korzystamy z rozmaitych sposobów i narzędzi, umożliwiających reklamowanie się na LinkedIn. Odpowiednia promocja na LinkedIn wymaga przede wszystkim czasu oraz zaangażowania, co w połączeniu z wiedzą, przyniesie oczekiwane rezultaty. Chcąc dotrzeć do potencjalnych klientów albo partnerów biznesowych, warto zadbać o kilka istotnych aspektów. Co jest szczególnie istotne?

 

  • Stworzenie profesjonalnego profilu

 

Profil na LinkedIn, podobnie jak firmowa strona internetowa, jest Twoją wizytówką. Z tego też powodu powinien być profesjonalny i zoptymalizowany z dbałością o każdy szczegół – to on będzie przeglądany przez Twoich klientów oraz partnerów biznesowych, dlatego musi zrobić na nich wrażenie. Warto zadbać o odpowiednie zdjęcie, dokładne opisanie kariery zawodowej i umiejętności, a także publikację właściwych treści – o tym powiemy więcej w kolejnych punktach.

 

Z naszą pomocą stworzysz profil:

 

  • wiarygodny,
  • angażujący,
  • zachęcający do kontaktu,
  • odpowiednio reprezentujący Twoją firmę lub markę osobistą.

 

  • Zbudowanie sieci kontaktów

 

Nawet najlepszy profil i doskonałe treści, jakie opublikujesz, nie przyniosą efektu, gdy nie zbudujesz zasięgu i nie dotrzesz do grupy docelowej. Niezbędne jest więc zbudowanie dużej sieci kontaktów, w której znajdą się nie tylko Twoi znajomi czy współpracownicy, ale również potencjalni klienci oraz partnerzy biznesowi. Aby budowanie było skuteczne, niezbędne jest zaangażowanie sporej ilości czasu oraz zastosowanie sprawdzonych metod, które wykorzystujemy w D2M. W ten sposób zostaniesz odciążony od żmudnych i czasochłonnych działań, które prowadzone samodzielnie, mogłyby nie przynieść oczekiwanych efektów.

 

A co zrobić, aby sieć kontaktów rosła i reprezentowała najwyższą jakość, przekładającą się na rozwój Twojej działalności?

 

  • Publikowanie wysokiej jakości postów i artykułów

 

Content marketing jest dzisiaj jednym z najlepszych sposobów na promowanie siebie i swojej firmy – wysokiej jakości treści zachęcają użytkowników do interakcji, budują pozytywny wizerunek marki oraz Twoją pozycję eksperta w branży. Udostępnienie wysokiej jakości postów i treści jest również niezwykle istotne w przypadku LinkedIn – odbiorcy mogą dowiedzieć się w ten sposób więcej o Tobie i Twojej firmie, a co za tym idzie, zdecydować się nawiązać kontakt czy rozpocząć współpracę.

 

Naszym celem jest pomóc Ci w wykreowaniu doskonałej jakości artykułów, a także zadbaniu o to, by posty, publikowane na Twoim profilu, pojawiały się często, regularnie i reprezentowały najwyższą jakość. W ten sposób zbudujesz zasięgi i zadbasz o wiarygodność swojego profilu.

 

  • Bycie aktywnym

 

Prowadzenie kont w serwisach społecznościowych jest czasochłonne – nie tylko dlatego, że trzeba publikować wysokiej jakości posty czy tworzyć artykuły, ale również ze względu na konieczność bycia aktywnym. Sukces na LinkedIn bierze się z wizyt na innych profilach, komentowaniu oraz regularnym aktualizowaniu profili. Nie możesz dać innym zapomnieć o sobie czy swojej marce, a to wymaga częstego udzielania się i oczywiście odpowiadania na wiadomości innych.

 

  • Wykorzystywanie możliwości reklamowych

 

LinkedIn oferuje również rozbudowane możliwości tworzenia kampanii reklamowych, z których zdecydowanie warto skorzystać. Ich powierzenie najlepiej jednak pozostawić specjalistom, którzy będą w stanie tak wykreować reklamę, by przyniosła ona oczekiwany efekt. Jak wyglądają reklamy na LinkedIn?

 

Kampanie reklamowe na LinkedIn

 

W D2M tworzymy kampanie reklamowe, które dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów. Bardzo dokładnie określamy grupy odbiorców, wielkość reklamy i bierzemy pod uwagę koszty reklamy, a więc Twój dostępny budżet. Pod kątem Twoich zapatrywań określamy również cele reklamy – może to być albo promocja, mająca na celu uzyskanie więcej odwiedzin na stronie, albo zwiększenie świadomości dotyczące Twojej marki. Zapewniamy dokładną optymalizację reklam, ich monitorowanie (i ewentualne wprowadzanie zmian, w celu podwyższenia skuteczności kampanii), jak również oddajemy do Twojej dyspozycji raporty z naszych działań.

 

W ten sposób osiągasz swoje cele w ramach określonego budżetu i masz pełną świadomość tego, jak działamy oraz jakie efekty przyniosła reklama na LinkedIn. Odpowiednia optymalizacja reklam pozwala znacząco podnieść zainteresowanie Twoją ofertą, dlatego też warto skorzystać z tej szansy.

 

Zapraszamy do współpracy!

 

Prowadzenie działań promocyjnych na LinkedIn jest jedną z naszych specjalności. Wykorzystujemy odpowiednie metody i narzędzia, dzięki którym Twoja marka zostanie odpowiednio wyeksponowana i zareklamowana, co przyniesie Ci korzyści w postaci większego zainteresowania klientów/partnerów biznesowych albo wyższych przychodów.

 

Oczywiście oferujemy również inne działania promocyjne i strategie marketingowe – także przy wykorzystaniu pozostałych serwisów społecznościowych. Wystarczy, że określisz swoje cele i potrzeby, a my zrobimy wszystko, aby ich realizacja była możliwa w jak najkrótszym czasie!