Chcąc rozwijać swoją firmę i zwiększać przychody ze sprzedaży produktów i usług, niezbędne jest w pierwszej kolejności zbudowanie bazy potencjalnych klientów, którzy będą skłonni skorzystać z oferty. Jest to klucz do sukcesu niemal każdej firmy, a odpowiednie działania marketingowe w tym zakresie, pozwolą Ci rozwijać biznes płynnie i bez niepotrzebnych postojów. W D2M pragniemy pomóc Ci w pozyskiwaniu nowych klientów, dlatego też oferujemy usługi lead generation, a więc generowania leadów. W jaki sposób przyczyni się to do rozwoju Twojej działalności?

Czym jest lead generation?

 

Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to pojęcie, które można rozwinąć dopiero po tym, gdy dowiemy się, czym tak naprawdę jest lead. W słowniku marketingowym pojęcie to ma bardzo istotne miejsce, ponieważ oznacza potencjalnego klienta, który w jakiś sposób wyraził zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. W dobie Internetu przejawem takiego zainteresowania jest przede wszystkim pozostawienie na stronie firmy danych kontaktowych – jest to znak, że Internauta jest gotowy, aby przedstawić mu ofertę oraz istnieje szansa na przyszłe nawiązanie współpracy.

Generowanie leadów jest więc strategią marketingową, która ma na celu zgromadzenie jak największej liczby danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Jest to proces rozbudowany, w którym wykorzystywać można wiele technik i narzędzi, a który rozpoczyna się od tego, by w ogóle zachęcić użytkownika Internetu do odwiedzenia strony internetowej.

Etapy lead generation

 

Wyróżnienie poszczególnych etapów lead generation nie jest łatwe, ponieważ proces ten bardzo często różni się, w zależności od branży, wielkości przedsiębiorstwa i obranej przez nie strategii czy wybranych metod pozyskiwania leadów. W większości przypadków możliwe jest jednak wyszczególnienie trzech podstawowych etapów, dzięki którym pozyskanie leada jest w ogóle możliwe.

Etap I – Przyciąganie uwagi

Aby zdobyć dane kontaktowe potencjalnego klienta, konieczne jest przede wszystkim zwrócenie jego uwagi na markę i ofertę. Przed tym należy stworzyć profil potencjalnego klienta (tzw. „persony”), który potencjalnie byłyby zainteresowany ofertą. Aby skłonić go do odwiedzenia strony, wykorzystuje się np. content marketing, który przyciąga wysokiej jakości treściami albo aktywnym działaniem w social media. Im więcej użytkowników pojawi się na stronie, tym większe będą szanse na pozyskanie dużej liczby danych kontaktowych, które mogą przyczynić się do nawiązania współpracy z potencjalnym klientem.

Etap II – Pozyskanie danych

Aby pozyskać danych, konieczne jest zastosowanie specjalnych formularzy na stronie, dzięki którym potencjalny klient poda swoje imię i nazwisko czy adres mailowy. Pozyskanie danych nie jest jednak jednoznaczne z sukcesem – nie wszystkie bowiem będą wartościowe na tyle, aby mogły pozwolić na pozyskanie i zatrzymanie klienta.

Etap III – Analiza danych

Dlatego też niezbędne jest przeanalizowanie pozyskanych danych – dzięki temu możliwe jest określenie, którzy z użytkowników są gotowi do zakupu albo jak bardzo mogą być zainteresowani ofertą. Posiadając grupę wyszczególnionych potencjalnych klientów, możliwe jest prowadzenie dalszych działań, których zwieńczeniem będzie sprzedaż.

Dlaczego generowanie leadów jest tak istotne?

 

Lead generation to działania, mające na celu stworzenie bazy potencjalnych klientów, którzy będą gotowi na skorzystanie z Twojej oferty. W ten sposób możesz kierować swoje działania marketingowe do tych osób, które rzeczywiście są skłonne nawiązać współpracę – nie tracisz więc czasu i pieniędzy na zachęcanie do skorzystania z produktów czy usług tych osób, które i tak nie byłyby nimi zainteresowane. Taka baza klientów pozwoli Ci działać sprawniej i skuteczniej, a co za tym idzie – rozwijać przedsiębiorstwo. To jednak nie wszystko!

Dzięki pozyskiwaniu leadów, zyskujesz:

  • znaczący wzrost skuteczności prowadzonych działań marketingowych – wdrażane przez Ciebie strategie będą przynosić efekty, a to oznacza znaczne oszczędności i większe zyski,
  • informacje na temat rynku oraz Twoich potencjalnych klientów, co pozwoli Ci znacznie uskutecznić przyszłe działania i znacznie zwiększyć świadomość pracowników na temat oczekiwań klientów,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaufania klientów – kierując działania marketingowe do grupy docelowej, zyskujesz status marki profesjonalnej i znającej potrzeby swoich klientów,
  • lepszą obsługę klientów, co przyczyni się do zwiększenia ich satysfakcji ze współpracy z Tobą – a to tylko krok, by zyskać stałych, zadowolonych klientów i pozyskiwać więcej nowych odbiorców Twojej oferty.

Jak skutecznie pozyskiwać leady?

 

D2M to agencja reklamowa, która ma na celu skuteczne prowadzenie działań – również tych, związanych z pozyskiwaniem leadów. Dlatego też pragniemy wykorzystywać najlepsze i najskuteczniejsze metody pozyskiwania potencjalnych klientów. Które z nich warto wyróżnić?

SEO i wysokiej jakości strona internetowa

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej, kluczem do sukcesu jest zwrócenie uwagi potencjalnych klientów, co jest możliwe tylko wtedy, gdy Twoja firma jest widoczna w Internecie. Jedną ze strategii, która zwiększa tę widoczność jest SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki niemu Twoja witryna znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, stając się jednocześnie odpowiedzią na hasła i zapytania wpisywane przez użytkowników w okno wyszukiwarki.

Oczywiście widoczność to nie wszystko – Twoja strona musi być przy tym atrakcyjna dla Internauty i w pełni profesjonalna. Tylko wtedy zechce on pozostać na niej dłużej i zapoznać się z ofertą czy dostępnymi treściami. W D2M zajmujemy się również tą kwestią, projektując nowoczesne strony i sklepy internetowe.

Content marketing

 

Najlepszą wizytówką każdej firmy funkcjonującej w Internecie są dzisiaj, poza stroną internetową, wysokiej jakości treści, jakie kieruje ona w stronę swoich potencjalnych klientów. Dzięki skutecznie prowadzonemu marketingowi treści, mamy możliwość zainteresowania użytkowników Internetu Twoją ofertą oraz zbudowania statusu eksperta Twojej firmy w danej dziedzinie. Profesjonalny content na stronie czy w sklepie, profesjonalny blog, wysokiej jakości wpisy w mediach społecznościowych, które zaangażują użytkowników – wszystko to pozwoli zwrócić ich uwagę i zachęcić do pozostawienia danych kontaktowych albo skorzystania z Twojej oferty.

E-mail marketing

 

Poczta elektroniczna jest doskonałym sposobem pozyskiwania klientów, angażowania ich oraz budowania pozytywnych relacji, dlatego też jest stałą częścią lead generation. Kluczowe okazują się tutaj newslettery, za pomocą których możliwe jest przedstawienie oferty, poinformowanie o rabatach, a także kierowanie spersonalizowanych komunikatów do potencjalnych klientów – znacznie zwiększy to Twoje szanse na zbudowani

Social Media

 

Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram i inne portale społecznościowe są dzisiaj znakomitym narzędziami w promowaniu firmy i… pozyskiwaniu leadów. Dzięki social media możesz zwiększyć ruch na swojej stronie, zbudować relacje z klientami i przekazywać im treści, zachęcające do skorzystania z oferty. Budujesz markę i masz możliwość pozyskania bardzo dużej liczby potencjalnych klientów.

Inne

 

Oczywiście metod, dzięki którym generowanie leadów będzie możliwe, jest o wiele więcej, a nasi specjaliści wybierają te, które będą miały największą skuteczność w przypadku Twojej firmy. Korzystamy przy tym z odpowiednich narzędzi (w tym również analitycznych), dzięki którym zwiększamy skuteczność naszych działań i zwiększamy Twoje szanse na sukces w Internecie.

Zapraszamy do współpracy z D2M!

 

Lead generation to działania złożone, którym musi towarzyszyć odpowiednia strategia. W D2M korzystamy z najlepszych metod i narzędzi, a dzięki szerokiej wiedzy naszych specjalistów, mamy możliwość wdrażania najskuteczniejszych rozwiązań, dopasowanych w pełni indywidualnie do Twoich potrzeb. W ten sposób masz pewność tego, że angażujesz swoje środki finansowe w działania marketingowe, które przyniosą skutek i pozwolą Ci zbudować dużą bazę potencjalnych klientów.

Zapraszamy do kontaktu i przedstawienia nam swoich potrzeb – dzięki temu stworzymy plan działania, którego zwieńczeniem będzie pozyskiwanie dużej ilości leadów.

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia.